Bitterfroken

Saknar!!

Hej! 
Fredag, ledig helg. Underbart! Älskar verkligen att vara hemma, göra allting i min egen takt vilket oftast betyder slappa, slappa, slappa! 
Just nu tittar jag på junior masterchef och äter snacks. Det känns otroligt förbjudet och lite jobbigt, men det är gott och det är det viktigaste! 
 
Vill inte vara en gnällspik, men jag saknar VERKLIGEN mitt gamla jobb, känner det bara mer och mer. Det går inte att beskriva hur bra stämning det var. Det var en fantastisk känsla att bara få vara sig själv, inte behöva bry sig- och vara rädd för att göra bort sig, inte behöva tänka på regler som egentligen inte finns. Alla arbetade tillsammans, med varandra och stöttade alltid varandra. Från dag ett trivdes jag, kände mig hemma.
Jag är en väldigt öppen person, delar gärna med mig av mina känslor och lyssnar på andras tankar och känslor. Tycker om att gå råd, stötta samt bli stöttad och bekräftad. Att känna trygghet är, för mig, A och O i livet, att känna en tillhörighet, känna att jag är något och att jag är värd något. Varje dag gav så mycket, jag kände mig alltid stärkt när jag åkte hem, både som person och yrkesmässigt. 
På mitt nya jobb är alla så tillslutna, får en känsla av att ingen känner någon. Ingen är direkt intresserad av att lära känna mig och jag känner att jag hela tiden måste hålla tillbaka. Arbetsgruppen är det viktigaste jag vet, att man trivs. Här känner jag mig inte hemma, alls.. Det finns massor med regler och normer för hur man "ska vara" och jag avskyr sånt. Ingen skulle någonsin bete sig så på mitt gamla jobb. Vi uppskattade alla, släppte in alla och det märktes på stämningen och på hur alla trivdes och ville jobba hos oss! Jag kunde hela tiden utvecklas, jag fick utrymme för det och alla stöttade mig. Jag hade idéer och utvecklade en hel del saker..
Nya jobbet i sig är i och för sig roligare rent arbetsmässigt, men jag tycker som sagt att arbetsgruppen är det viktigaste, det mest avgörande.. 
Just nu tänker jag mest på att söka mig vidare efter sommaren, alternativt gå tillbaka till gamla jobbet. 
Kanske blir det här bra med tiden, jag hoppas det och jag tänker ge det chans efter chans! 

Kommentarer
Postat av: Jeanette Sandelin

Fina Nellie! Du ska se att det blir bra.
Jag går på folkhögskola nu och är absolut äldst av alla. Det gör att jag blir utanför ibland. Men det får vara så och ok.
Skönt ändå med alla unga som fyller mig med energi och nya tankesätt :)
Ha en bra helg ♥

2014-01-18 @ 07:31:17
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: