Bitterfroken

Svullen mage

Idag känns det verkligen som en otursdag, först det där med telefontiden jag skrev om i det tidigare inlägget och nu har tydligen en bok jag beställt och verkligen väntat på länge kommit bort i transporten (!!). Boken jag beställde var "mattillåtet" skriven av Gisela Van Der Ster. Har verkligen sett fram emot att läsa den. Sidan jag beställde den ifrån skulle dock skicka den med en gång och jag får det snabbaste leveranssättet, men det betyder nog att jag inte får den den här veckan.. 
 
Sen har vi det här med min rubrik.. Jag har en sån otroligt svullen mage. Har inte ont men den är hård och känns liksom uppblåst. Det kan ju bero på flera saker, vätskeansamling i tarmen, proteinbrist, förstoppning osv. För att bli lite (eller mycket) privat så har jag problem när det gäller toabesök, det händer inte många gånger per vecka om man säger så. 
Tycker det är otroligt jobbigt psykiskt när magen ser ut såhär.. Jag har alltid haft en "tjock" mage och hatat den. Magen är även den del som inte riktigt "försvann" under min ätstörning och det är den jag alltid utgått ifrån när jag försökt se hur smal jag är. En stor mage = tjock! enligt mig och mina tankar! Därför går jag förbi spegeln flera gånger, lyfter tröjan, ser bara den här stora äckliga magen. Försöker hela tiden hitta förklaringar, varför blir inte min mage platt? 
Bättre har magen dock blivit med laktos- och glutenfri kost. Har alltid haft problem med magen innan, kramper som gjort att jag gråtit och nästan velat dö osv, det är som bortblåst och det är underbart.. Men den här svullna magen HATAR jag! 
Någon som haft samma problem? Hur blev ni av med den där uppsvällda känslan?

Kommentarer
Postat av: sara

Jag känner så väl till det där med att ha svullen mage, när jag först blev inlagd och när man började bryta svälten stog min mage ut som en ballong och det tog nästan 2 veckor innan jag kunde gå på toa! otroligtsmärtsamt men också frustrerande eftersom man får känslan av att ha sprungit upp i vikt eftersom magen putar ut. Men så är ju inte fallet.. men för att svullnaden skulle lägga sig började jag att dricka mycket vatten, det hjälper mycket och det blir lättare för tarmarna att jobba. Sen måste man också äta väldigt regelbundet och ofta och som du undika laktos, sen kolsyrade drycker mm det brukar jag se till att göra och det hjälpte. Sen för att ge magen en skjuts på traven är ju som bekant plommon och andr torkade frukter väldigt effektivt om man upplever en hård mage( dock kan det ju kännas läskigt med kalorimängden) men man får försöka bortse från det. Men stå ut! svullnaden kommer lägga sig så småningom. Vet inte om mitt svar hjälpte men det har funkat för mig!!
kram kram!!

2014-01-09 @ 15:27:03
URL: http://www.Saraljunggrens.blogg.se
Postat av: felicia

sv: va inte rädd för att söka hjälp. för man klarar inte detta själv oavsett om man tror det. och det kommer säga till dig att du ska äta en normal portion och du kommer gå upp i vikt, för att du har haft en ohålsamman kost som inte är normal.
det är med svullen mage, det får man när man börjar äta normal men minskar under tiden, sen så kan du få stopp i tarsystemet som du kanske få dra in lite laxeringsmedel (finns påsar att använda) men det ska jämna ut sig och det är inte farligt. va bara i stillhet för du blir mer svullen ju mer du rör dig. tänk på det!
KRAM

2014-01-09 @ 17:38:32
URL: http://whofelicia.blogg.se
Postat av: ebba

Hjälper mig att dricka en stor kopp starkt kaffe på tom mage på morgonen.

2014-01-11 @ 08:35:00
URL: http://legallyyours.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: