Bitterfroken

Vill känna mig som hemma

Hallå! 
Har precis kommit hem från första "arbetsdagen", det var inte mycket till arbetsdag idag, gick igenom lite saker med chefen, kollade runt i lokalerna, jag fick ett skåp och så vidare. Åt lunch med nya kollegorna, det gick bra! 
Känner mig dock lite vissen nu, känns som att jag är helt fel, allt så mycket runt omkring mig är fel, att jag är helt malplacerad. Saknar mitt gamla jobb och mina gamla kollegor något enormt. Den avslappnade stämningen och alla varma känslor! Jag säger inte att det är fel på människorna här för det vet jag inte, har knappt hunnit prata med dem, men det är svårt att förhålla mig när jag inte mår helt bra, jag saknar tryggheten, värmen..
Jag vet att jag inom några dagar säkert kommer trivas och säkert kommer känna mig välkommen. Snart kommer jag nog se det här- och FÖRSTÅ att det här är mitt jobb och att jag inte kommer gå tillbaka till gamla jobbet något mer! Men det känns konstigt, känner mig som en praktikant igen, som att det bara är tillfälligt, som att jag inte hör hemma där. 
 
Annars mår jag väl relativt okej faktiskt. Är lite trött nu, mycket information att ta in. Röksugen har jag dessutom varit hela dagen (rökförbud där). 
Nu ska jag vila mig lite tillsammans med en stoooor god latte! 
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: