Bitterfroken

Ångest

Andas, bara andas.. En minut i taget. 
Är så otroligt stressad just nu, mår verkligen inte alls bra. Känns tufft att ha både läkar- och psykologsamtal på samma dag, det känns som stt det blir för mycket och jag tappar andan. Fick en ångestattack när jag stod i duschen förut och även när jag skulle göra något så simpelt som att borsta tänderna. Jag försöker att bara ta en sak i taget, i min takt, men nu när det mesta känns som världens hinderbana är det så svårt.
 
Kan behöva lyckönskningar för de här samtalen, suck.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag önskar dig all lycka i världen.efteråt känns det nog bra att du tog allt på en gng,då har du det gjort för denna gng :-) ta hand om dig kramar

2014-03-20 @ 12:20:55
Postat av: Maja

Jobbigt med 2 tuffa grejer på samma dag...hoppas samtalen gick som du ville!
Sv: Har ju dessvärre "bara" stått i kö i 2 månader (de hör av sig efter cirka 3) och sist jag gick i behandling var målet främst att komma upp till en helt normal vikt: jag vet alltså inte alls vad jag ska göra för att komma ifrån den ätande anorektikern. Hoppas att Mando kan ge mig lite tips (först måste jag dock upp lite i vikt igen, ligger strax under BMI 18 nu...)
Massa kramar! <3

Svar: Ja, det gick ganska bra, skönt att det är över nu så jag kan försöka slappna av lite igen!Jag har läst lite om Mando och tycker de verkar ha så konstigt koncept (kanske inte är så illa som det låter), men det jag läst är att de BARA fokuserar på vikten och är man normalviktig är man "frisk". Jag kan ju känna att vikten och maten bara är en liten del i något stort och att man behöver mer hjälp än så rent psykologiskt. Vet som sagt inte om det är helt sant att det fungerar sådär, men de känns konstigt om det är så. Risken är ju att man står där "frisk", men fortfarande tänker som en "anorektiker".
Kram<3
Nellie

2014-03-20 @ 12:50:00
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Helena

Försök att inte tänka så mycket på mötena utan fokusera på någonting annat tills det är dags att gå dit. Vet av erfarenhet hur oerhört svårt det kan vara! men gör någonting som får dig på andra tankar som att kanske spela något instrument, lösa korsord, läs en bok, titta på några roliga klipp på youtube, ja vad som helst som för en stund får dig på andra tankar.
Ett stort LYCKA TILL!! Det kommer gå bra ska du se :) KRAM!

Svar: Tack så hemskt mycket <3 det gick ganska bra, så jag känner mig aningens lugnare! Kram!!
Nellie

2014-03-20 @ 12:50:27
Postat av: Elisabeth

Jg skrev lyckönskningar till dig i fm,men tydligen har den inte kommit upp..så jg gör det igen då.önskar dig all lycka i världen.det blir bättre sen när du e klar,och har gjort det :-D. Tänker på dig kram

Svar: Tack fina du <3 det gick bra så nu känner jag mig lite bättre ändå även om det fortfarande känns jobbigt! Kram!!
Nellie

2014-03-20 @ 15:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: