Bitterfroken

Bättre dag idag

Idag mår jag förövrigt något bättre jämfört med igår och i förrgår. Jag är dock så fruktansvärt less på dessa känslomässiga berg och dalbanor. Jag kan må helt okej ena stunden för att nästa falla pladask och må sämre än någonsin. När de dåliga stunderna kommer glömmer jag ALLTID bort hur det känns att må bra, jag känner bara att jag vill få ett slut på lidandet, sluta må så jäkla dåligt. Jag har aldrig aktivt tänkt tanken på att dö, men ibland får jag tankar på att allting vore bättre om jag inte fanns och dessa tankar skrämmer mig något enormt. Jag är liksom rädd att göra dumma saker i stundens hetta. Jag vill verkligen leva, men jag vill också må bra, inte bara överleva! Har aldrig gjort något för att skada mig själv (förutom att svälta mig om man nu ska räkna det till ett självskadebeteende) och det är verkligen ingenting jag vill. Stundtals tänker jag dock på att ta för mycket mediciner, men bara i syftet att få sova bort all smärta.
Innan jag blev sjuk förstod jag inte helt hur det kunde kännas att fundera på suicid, jag förstod aldrig hur dåligt människor faktiskt kan må. Nu gör jag det, och jag kan känna att jag hade klarat mig utan den erfarenheten ärligt talat..

Men idag mår jag som sagt bättre, ingen yrsel, inga frånvaroattacker osv. Även ångesten håller sig någorlunda ur vägen. Otroligt skönt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: