Bitterfroken

Det perfekta hemmet

Jag har alltid velat ha det perfekta hemmet! Saker i ordning, ingenting på någon plats där det inte ska vara, fina inredningsdetaljer, välstädat, väldoftande.
Jag bor i en väldigt fin lägenhet, men när jag mår kasst glömmer jag liksom bort att hålla ordning, det är rörigt, skitigt, grejer överallt, ingen ordning för fem öre helt enkelt. Jag känner bara för att göra ett rejält ryck, få ordning på allting igen, slippa känna mig obekväm vilket jag gör när det är rörigt. Jag vill åt det här perfekta, det rena, det fräscha, det hemtrevliga, hemmet jag inte behöver skämmas över.
Imorgon (tänker jag varje dag) kanske jag ska ta tag i det. Det vore skönt med en trevlig miljö jag kanske kan slappna av mer i.

Kommentarer
Postat av: bulldozer.blogg.se

Det blir ju en ond spiral, det där. Mår en dåligt så blir det lätt smutsigt i hemmet, och är det smutsigt i hemmet så mår en ännu sämre vilket gör det svårare att städa upp också. Men i något hörn och arbeta dig utåt, ta de större grejerna först så att du faktiskt ser konkreta framsteg. Då brukar det gå lättare. Kram! <3

Svar: Ja, jag märker väldigt väl på mitt hem hur jag mår. När jag svälte mig som värst var det EXTREMT välstädat då jag hela tiden såg till att sysselsätta mig med något för att slippa tänka på mat. Nu när jag är mer deprimerad blir de direkt kaos runt omkring. Önskar så att jag hade orken att städa lite igen, men när jag tittar mig omkring känns de helt övermäktigt. Men de är som du säger,jag ska ta ett litet hörn i taget :)
Kram <3
Nellie

2014-03-14 @ 09:17:06
URL: http://bulldozer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: