Bitterfroken

Drömmar av ångest

Sov till typ elva imorse och jag sov väl ganska bra. Vaknade dock återigen dyblöt av svett trots öppet fönster. Drömde dessutom så himla jobbigt. Jag drömde att det skulle vara någon stor fest, massor av folk var bjudna, bland annat mitt ex som jag fortfarande tyckte om. Jag hade ångest och mådde dåligt för att jag skämdes över min kropp och för att jag inte skulle klara av att äta allt som erbjöds. Hittade ett par jeans jag planerade att ha på mig och de var supertajta, fick slita jättelänge för att lyckas få på mig dem, hade hela tiden ångest över att jag blivit så stor att jag inte längre kunde ha mina kläder. 
Drömmen fortsatte med att jag skulle gå någonstans för att möta upp någon. Hur gärna jag än ville och hur mycket jag än försökte kunde jag inte röra mig snabbare än i slowmotiontempo. Jag var helt slut och hade ingen energi, det gick bara inte.
Väl tillbaka vid festlokalen drömde jag om jeansen igen?! Vid nåt tillfälle hade jag tydligen tagit av mig dem och skulle nu ha på dem igen och samma historia upprepade sig. Jag fick slita som ett djur för att få på mig dem, de passade knappt över smalbenen ens.
Några tjejer började prata om ätstörningar och jag berättade att jag var diagnostiserad med anorexi. Skämdes så där i drömmen för att jag sa det eftersom jag stod där och var tjock.

Inte ens i drömmarna får jag vara ifred från viktfobin.. Stört!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: