Bitterfroken

En liten lista och godmorgon!

Godmorgon!
Fortsatt fint och soligt väder ute. Känner mig lite orolig så jag tänkte sysselsätta mig med en lista som handlar om favoriter.
 

…rum i huset? Vardagsrummet

…parfym? Britney Spears fantasy. Den har varit min stora favorit i många, många år nu. Tycker även om flora by Gucci, escada cherry in the air

…månad? maj-augusti. Älskar värme

..tidning? Korsordstidningar, allt om LCHF

…blomma? Rosor, liljor, orkidé 

…glass? Äter aldrig glass numera. Men som frisk hade jag svarat Daimstrut och Magnum mandel

…bok? Har ingen stående favorit, men gillar självbiografier och deckare i vissa fall

…författare? Läser det som låter intressant så jag har ingen speciell favorit bland författare

…film? A Walk to remember är och har varit en favorit länge. Underbar film! Annars tittar jag mest på skräck och thrillers.

…skådespelare? Har ingen favorit. Jag har alltid varit sämst på skådespelare, vet knappt vem någon är.

…TV-program? Alla matlagningsprogram, speciellt masterchef australia, masterchef junior och Sveriges mästerkock. Tycker även mycket om topmodel, lets dance, talang, gladiatorerna, fear factor. Ja de finns en del jag gärna ser på.

…musik? Svenskt, men lyssnar på det jag tycker är bra.

…artist/grupp? Håkan Hellström, Lars Winnerbäck, takida, sonata arctica 

…låt? Jag vet vilken dy hon varit i, för sent för edelweiss med Håkan Hellström och just nu nya med takida I am the world

…djur? Inte så förtjust i "klassiska" djur i allmänt, men jag älskar tamråttor (har fem stycken)

…mat? Färsbiffar, gräddsås och lingonsylt är jag väldigt insnöad på just nu. Som frisk hade jag nog svarat McDonalds eller pizza?!

 …dryck? KaffePepsi max, 7up light. Som frisk hade jag svarat Coca-Cola

…godis? Äter aldrig godis längre. Tycker om rostade salta nötter. Som frisk hade jag svarat lakritsbåtar, geléhallon och såna där jordgubbar, mums.

…frukt? Gillar inte frukt, men måste jag så väljer jag jordgubbar eller en riktigt färsk ananas.

…krog/restaurang? ingen specifik, men någon restaurang när de serverar sushi/sashimi.

...krydda? Jag älskar kryddor, svårt att välja, men favoriter är nog svartpeppar, vitlök och curry

…färg? Rosa, lila, turkos. Förr hade jag sagt svart (gömde mig alltid i svarta kläder när jag var överviktig)

…doft? Ros, körsbär, kokos 

…siffra? ingen speciell

…fordon: bil, men har även en crush för vespor

…affär: ica maxi, H&M

…skor: boots, ballerina. Hatar heels.

 

Kommentarer
Postat av: V

Är det okej att jag lånar listan? :)

Svar: Självklart :D
Nellie

2014-03-15 @ 12:29:14
URL: http://selfharmer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: