Bitterfroken

....

Idag mår jag inte särskilt bra alls. Slås omkull av ångesten, smärtan över hur jag verkligen har förstört mitt liv. Även om jag inte var nöjd med livet som det var innan den här jävla ätstörningen tog över så var det ändå ett bättre liv än det här. Jag känner mig otroligt ensam och vilsen, jag saknar min bästis som jag pratar med allt mer sällan. Vi som umgicks varje dag, jag var en del av hennes familj. Nu är jag ingenting. Jag vågar knappt längre gå ut för att jag skäms för hur jag ser ut. Jag hatar att känna så, jag vet ju att det inte är normalt att vara såhär och se ut såhär, ändå kan jag bara se det som ett enda stort misslyckande att gå upp i vikt. Jag är ledsen för att jag inte förstod tidigare vilket helvete jag skulle komma att sätta mig i och jag trodde inte för allt i världen att det skulle vara så svårt att ta sig loss. Jag säger hela tiden till mig själv att jag måste kämpa, måste tro på mig själv, men det är svårt. Jag tappar lusten för allting, kan inte hitta något som kan motivera mig till att bli frisk samtidigt som jag HATAR livet jag lever.
Jag måste återigen ge livet en till chans och jag måste tro på att det kommer bli bra!

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh gumman, jag känner igen mig så väl i allt du skriver.
Jag var väldigt ung då jag utvecklade ätstörningen (fick diagnosen cirka 2 månader efter min 13-årsdag) så jag har inte så mycket att jämföra med - men livet var ju bra mycket bättre då än vad det är idag & vad jag varit med om sedan dess.
Du kommer fixa det tjejen, det vet jag att du kommer!
Kram! <3

Svar: Usch :( förstår verkligen att det kan kännas svårt att kämpa när man inte vet vad man kämpar för riktigt. Kan ju känna så jag med ibland trots att jag ändå rätt nyligen insjuknade. Det känns som att jag delvis glömt hur det är att vara helt frisk och inte matfixerad.Tack för att du tror på mig, det betyder otroligt mycket!! Jag tror på dig med!! Vi kommer klara det här!
Kram<3
Nellie

2014-03-28 @ 16:53:43
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: