Bitterfroken

Saker i matväg jag älskar/tycker mindre om

Försöker sysselsätta mig och då passar en lista bra tycker jag!
 
Mat/livsmedel jag älskar (utan inbördes ordning):
- OST. Det är bland det bästa jag vet, alla sorter, lagrade, inte lagrade, babybel osv osv. Favoriten är cheddar och väldigt tätt efter kommer fetaost.
- Färs, även där alla färser som finns typ. Nötfärs, fläskfärs, blandfärs, favoriten är nog kycklingfärs. Finns ju oändliga möjligheter med det, lasagne, köttfärssås, färsbiffar, köttfärslimpa. Mmmh...
- Kyckling. Nog mitt favoritprotein, även här finns ju oändliga möjligheter
- Sushi/sashimi. Finns inget mer att säga än kärlek på hög nivå
- Skaldjur. Finns nog ingenting jag inte gillar inom den här kategorin. Älskar räkor, kräftor, blå-, grön-, och pilgrimsmusslor <3
- Mandlar. Mums!
 
Mat/livsmedel jag tycker mindre om:
- Oliver. Usch, jag har verkligen försökt x flera, men får kväljningar varje gång. Brukar kunna "vänja mig" vid de flesta livsmedel, men det här är omöjligt.
- Tomat. Ingenting jag någonsin varit särskilt förtjust i. Krossade tomater går bra och ketchup, men vanliga kalla/varma tomater, blä!
- Inälvsmat. Har också provat ett par gånger, men de har en otrevlig smak på något vis jag inte kan beskriva. Urk!
 
Något jag inte har provat och är sugen på att testa är råbiff. Någon som ätit det? Det har festat mig hur länge som helst, men jag hittills inte hittat någon restaurang som säljer det.

Kommentarer
Postat av: Maja

Håller med om att sushi är riktigt gott, likaså nötfärs (och kyckling och annat kött. Skulle nog inte klara av att bli vegetarian...). Inälvsmat har jag inte ens vågat mig på, det känns på tok för äckligt & jag blir äcklad bara jag tänker på det..
En svaghet när det kommer till mellanmål för mig är proteinbars, mums säger jag bara! Sedan är ju aldrig en kladdkaka fel...
Sv: Känner precis samma sak. Att jag alltid kommer ha ett skevt förhållande till mat. Ändå ser jag hur folk lyckas bli helt friska & jag ställer mig bara frågan HUR.
Massa kramar! <3

Svar: Ja, proteinbars älskar jag med. Äter dem som godis. Speciellt questbars. Bästa som finns typ :D
Nellie

2014-03-18 @ 16:40:32
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: