Bitterfroken

Fredag!! <3

Fredag!! Även fast jag är sjukskriven och varje dag egentligen är som helg så är det ändå något särskilt med fredagar och jag älskar dem. Av någon anledning känner jag mig alltid lite piggare och lite gladare. Solen skiner dessutom, tyvärr blåser det även storm, men ändå, det är sol och våren är på ingång!
 
Något mindre bra är att redan första dagen med matschema skiter sig. Har varken ätit frukost eller mellis. Mådde så himla illa imorse och jag kunde bara inte motivera mig till att äta. Jag försöker se det positiva ändå och det är att jag faktiskt har bakat en fin kladdkaka/chokladkaka som nu står i frysen och gottar till sig (den vart mer mousseliknande i konsistensen, så då tänkte jag att det var bra att frysa den lite). Den har jag tänkt äta ikväll + lite godis. Jag måste sluta tänka att godis är förbjudet, måste känna att JAG och inte ätstörningen bestämmer även om jag frångår mitt sockerfria levnadssätt för en kväll. Kände mig verkligen otroligt skyldig när jag gick runt bland godishyllorna och plockade, usch. Tack för att jag inte fick avstämning, då hade det varit ännu jobbigare.
 
Middagen idag kommer bli en skaldjurspasta med räkor, musslor och bläckfiskringar, till det har jag tillverkat egen pasta. Tror det kommer bli riktigt gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: