Bitterfroken

Funderingar

Hej! 
Strålande sol och varmt väder idag med. Jag älskar verkligen våren och får alltid lite mer energi när den första värmen kommer.
Jag har funderat så mycket de här sista dagarna och funderingarna handlar mycket om vad jag vill med mitt liv. Jag har aldrig varit riktigt nöjd och tillfreds, har alltid känt att någonting är "fel", kan dock inte sätta fingret på just vad som känns så fel. Det är ganska rejält frustrerande att ha den här känslan, men inte veta vad jag ska göra åt den. Vad vill jag egentligen? Vad tycker jag om? Vad är jag intresserad av? Mitt i all sjukdom och skit blir det givetvis svårare att tänka och försöka förstå vad jag vill med tanke på att jag för tillfället inte vill någonting, tycker inte någonting är roligt. Det jag dock mer och mer har känt sista tiden är att jag inte är helt säker på att jag vill fortsätta med det yrkesval jag gjort. Tankarna ger mig en del ångest då jag faktiskt läst tre år på universitetet och i och med det har studieskulder. Det känns som bortkastade pengar, men jag känner nu att jag inte klarar av all press, ansvar och stress som jobbet medför (kanske är det bara just nu när jag inte mår så bra, jag vet inte), det är dessutom alldeles för underbetalt för allt man faktiskt gör. Men vad vill jag göra i stället? Jag är rädd att göra fel val ytterligare en gång, kanske återigen läsa på universitetet och ångra mig. Det här är ett beslut jag inte tänker göra förhastat, det ska tänkas igenom noggrant. Känner också att jag absolut inte vill fortsätta på det jobb jag just nu har, vill bara bort därifrån, det påminner mig otroligt mycket om min sjukdom och jag ångrar mig så in i helvete att jag bytte jobb. Trodde verkligen att det här skulle bli bra, men det känns bara tvärtom.
 
Nu ska jag fixa lite saft och glo på tv en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: