Bitterfroken

Hej och hå

Jag känner mig så ledsen, så besviken och framförallt så arg på mig själv. Vad håller jag på med? När jag bestämde mig för att bli frisk i november gick det så bra, helt över förväntan till och med. Det gick bra ända fram tills min depression förvärrades, det var liksom som att ALL motivation rann ur mig. Viljan att bli frisk blev allt svagare och rädslan för att gå upp i vikt växte sig allt starkare. Det känns som att anorexin tar över hela mig, hela mitt liv. Det är ju inte meningen att jag ska bli sjukare och sjukare. Jag är rädd för att sjukdomen är så stark, jag känner mig så liten i jämförelse och jag står helt handfallen. Jag vet inte vad jag ska göra, jag vet inte hur jag ska ta mig ur det här. Får ju inga råd från ätstörningsenheten heller, jag har bara fått ett matschema som jag borde följa och en psykolog som bara bekräftar det mesta jag säger. Inga konkreta saker att jobba med.
 
Vad ska jag göra för att sluta med det gör destruktiva beteendet? Någon som har tips, eller någon som vill berätta hur er första tid i behandling var? Fick ni tips, hur stod ni emot viljan att låta bli att äta? Jag borde ju bara äta, bara skita i demonen, men jag klarar inte av att stå emot. Mår dåligt när jag inte äter ordentligt och jag mår dåligt när jag äter. Jisses, vilken karusell! 

Kommentarer
Postat av: J

Jag har varit sjuk i 11år i Anorexin, blev friskförklarad för några månader sen, är 24år nu. Så varit sjuk halva mitt liv. Jag hade svårt att bli frisk innan för jag hade inte motivationen att kämpa. Men så skrev jag en lista på saker jag ville göra i livet och sen en lista på vad jag fick om jag fortsatte vara sjuk. Då blev det så tydligt för mig att Anorexin inte är rätt väg, den känns bra för stunden men den leder ingenstans. Då bestämde jag mig att börja kämpa på riktigt. Jag satte upp listan med saker jag vill göra i livet på vägen så jag såg den varje dag. Det var inte lätt, men det var jobbigast i början. Nu är mitt liv tusen gånger bättre! Orkar träffa kompisar så har fått massor av nya kompisar, har fått en jobb jag trivs med och pluggar på högskolan.

Fortsätt kämpa! Det är värt det fast det är tufft

2014-03-23 @ 08:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: