Bitterfroken

Jobbig kväll

Igår gick det riktigt bra att utmana mig själv. Jag mådde faktiskt inte ens särskilt dåligt efteråt, det kändes helt enkelt okej. Idag däremot... Känner bara nej, nej, nej! Vidrig känsla! Idag hade jag köpt en ny nötmix, chiliblandning och min Gud vad GOTT det var, herregud, åh vad jag njöt medan jag åt! Men nu... Jag vet inte ens vad jag ska skriva ärligt talat. Det känns jobbigt, stressande, ångestladdat. Försöker tänka bort tankarna, jag åt för att jag ville och för att det var ruskigt gott! Jag måste våga utmana mig själv, det är enda sättet att bli frisk på och den här helgen har verkligen varit utmaningarnas utmaning. Jag har verkligen på riktigt utmanat mig rejält. Har slagits med tankar om att återigen väga det jag hällt upp, men jag har gått emot och bara hällt på så mycket jag känt för och ätit upp det utan problem, ja tills efteråt i alla fall. 
Jag vet inte hur jag ska orka bli frisk, många säger att det blir bättre, att tankarna och känslorna försvinner med tiden, men när man är mitt i skiten känns det förbannat svårt att tänka på att "det någongång kommer kännas bättre". Jag önskar jag bara kunde äta som förr, la aldrig några tankar på vad jag hade ätit, fick aldrig ångest. Tänk om jag hade kunnat återinföra den känslan nu, det hade varit skönt faktiskt. 
 
Jag vill ju verkligen inte att det ska kännas såhär svårt och jobbigt. Jag vill bara vara normal, men samtidigt är jag rädd för det normala och friska. Känns som att jag gått upp massvis sista tiden och den värsta tanken är ju att jag måste upp mer, ganska många kilon till och med för att klassas som "normalviktig". Herre min Gud. Men jag ska fortsätta kämpa, jag lovar!

Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

Att acceptera sin kropp är ett tufft arbete. Jag önskar dig all lycka <3

Svar: Tack <3
Nellie

2014-03-16 @ 05:11:10
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: