Bitterfroken

Pajskal (LCHF)

Kan det vara intressant med lite recept i bloggen? Är såå trött på att bara skriva om hur dåligt jag mår dag ut och dag in. Egentligen är jag även trött på att vara anonym med, men tyvärr finns det för mycket jag anser vara för privat nedskrivet här och det vill jag ej att folk i min närhet ska läsa.
 
Här kommer i alla fall ett recept på ett pajskal som blir gudomligt gott!
 
Ingredienser:

75 gram kallt smör
1 ägg
1-1,5msk vatten
1dl sesammjöl
1dl kokosnötsmjöl
 
blanda ingredienserna i en matberedare (går säker "för hand" med, men jag använder matberedare då degen är ganska kladdig). Tryck ut i en form, ett tips är att blöta händerna något mellan varje gång du tar en ny degklump eftersom degen som sagt är väldigt kladdig. Låt stå i kylen i cirka 30minuter. Förgrädda sedan skalen på 225grader i cirka 5 min.
 
Fyll sen med vilka ingredienser du vill. Jag har planerat att göra en skaldjurspaj till middag! Mums! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: