Bitterfroken

Sjunker..

Jag mår just nu så fruktansvärt jävla dåligt! Det var ett tag sen ångesten var såhär stark. Jag vill bara vrida mig ur min egen kropp, får panik av känslan av tyg mot kroppen. Vill bara slita av mig allting, gömma mig, gräva ner mig, vad som helst, bara jag slipper ångesten som river mig sönder och samman! Jag äcklas så av mig själv, hatar min kropp, hatar allting min kropp blivit utsatt för. Känner skuld, skam, hat. Jag hatar att jag blivit tvingad till saker jag inte har velat, att min kropp blivit någon annans. Jag brukar vanligtvis kunna trycka tillbaka gamla händelser, undvika att känna. Vet inte varför känslorna är så starka just nu.
Måste hela tiden försöka fokusera på annat. Att skriva hjälper för stunden, men sekunden efter vill jag bara springa ifrån mig själv. Hur hände allt det här? Varför tillät jag mig att bli sjuk? Varför var jag så blind? Varför kunde jag inte stoppa innan det gick såhär långt? Jag vet inte hur jag ska orka, jag försöker stå ut, försöker härda ut ångesten, men jag kan inte slappna av en sekund, hjärtat slår i hundranittio och det känns som tusen myror i hela kroppen. Jag har inga knep mot ångesten, känner mig helt tom, hjälplös. 

Kommentarer
Postat av: Erica Johansson

Vännen,det låter som att du måste börja acceptera att du är du och inte gräva ner dig. Visst kan man tänka på vad man stoppar i sig och även träna därefter men att sluta äta helt löser ingenting, bara för stunden. Jag hoppas att du kan hitta en lösning där du faktiskt accepterar dig själv som människa, alla är vackra på sitt sätt <3 Är nyttigt och träna, det gör att du kommer må bra på insidan <3 Jag lovar att med tiden så kan du lära dig älska din egen spegelbild. NO one is perfect, men alla förtjänar att vara glada och må bra. Massa kramar





2014-03-09 @ 09:15:23
URL: http://icusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: