Bitterfroken

Träna?

Idag ska jag träna. Har lite blandade känslor inför det. Är rädd att inte orka samt att det känns "konstigt" att träna igen. Kanske är det fel av mig att göra det, jag vet inte? 
Träningen var aldrig en särskilt stor del av min ätstörning till skillnad från många andra med samma diagnos. I början tränade jag väldigt mycket, men då var det mest för att jag tyckte att det var roligt och för att jag märkte resultat. Har aldrig känt mig "tvingad" att träna. När jag dock var som sjukast och svalt mig som värst tränade jag en del för att bränna kalorier, använde alltid puls- och kaloriklocka och vart besviken när jag inte förbrände så mycket som jag ville. I den här vevan blev jag mer och mer strikt med kosten, drog ner på i stort sett allting och i och med det här orkade jag inte längre träna. Jag orkade knappt resa mig upp. Kände aldrig någon ångest för att jag slutade med träningen och jag har liksom inte riktigt fått upp intresset på nytt nu när jag äter mer. 
 
Jag vet inte alls hur jag kommer reagera nu när jag faktiskt ska träna igen, det återstår att se helt enkelt. Vet inte ens om det är någon träningsform jag är intresserad av egentligen, följer mest med som sällskap och är inte särskilt motiverad.
skriver om hur det var, hur det kändes samt hur det gick senare sen :)

Kommentarer
Postat av: bulldozer.blogg.se

Hoppas det gick bra <3

Svar: Tack <3 det gick bra, men de var trist träning :P
Nellie

2014-03-06 @ 20:54:24
URL: http://bulldozer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: