Bitterfroken

Trött och energilös..

Idag känner jag mig helt tömd på energi. Försöker värma mina iskalla händer under en filt, försöker tänka klart och resonligt men det är svårt. Stod nyss inne i badrummet och tänkte sminka mig, men jag gav upp, orkade inte, känns som att det är för många steg och som att det tar all energi som finns kvar. Ska göra ett nytt försök alldeles strax då jag vet att jag mår bättre av att inte se så extremt överjävlig ut. Vill ju dessutom inte se ut som ett spöke när jag ska ut och äta.
 
Är lite stressad för mitt tredje besök hos psykologen på torsdag. Jag skäms för att jag inte klarat av matschemat bättre. Hur svårt kan det vara?! Tydligen jävligt svårt. Jag är så resonlig på kvällarna, tänker att jag dagen efter ska äta ordentligt och försöka ignorera alla ätstörda tankar, sluta spegla mig osv osv, men när morgonen kommer har jag åter panik över allt vad mat heter så oftast slutar det med att den nya dagen blir minst lika misslyckad som gårdagen.
Jag måste ta tag i mig själv, måste sluta vika mig för ätstörningen. Jag älskar ju mat, jag vill ju äta och jag vill framförallt bli frisk. Måste bara hitta motivationen och kraften att orka med. Tror jag ska sätta mig och skriva en nackdels- och fördelslista sen för att liksom få det svart på vitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: