Bitterfroken

Utmaning klarad..

Okej.. En utmaning gjord. Åt godis och alltså.. Det var inget speciellt, smakade ju BARA socker i stort sett. Visst, det var gott, men inget himlastormande. Skönt att jag kände så, nu har jag visat för mig själv att jag vågade och än har jag inte dött. Det jobbigaste nu är väl tankarna på att jag bara vill låta bli att äta resten av dagarna. Det känns stressande att jag inte kan göra det, om jag nu inte fuskar med mitt schema vill säga, men eftersom jag faktiskt vill ha hjälp är ju inte det ett alternativ ens. Hoppas bara att jag hädanefter kan följa schemat något bättre än sist. Vill inte komma dit igen och säga att jag inte klarat det, känner mig så extremt värdelös.
 
Jag kan ärligt knappt fatta att jag åt GODIS?! Blir förvånad över mig själv..

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Du hadde ju planerat det ju! Va åt du för sort då? Du klarar det fina du,du behöver alldrig mer att äta det nu när du provat.åt du många? Finns här när/om du behöver extra pepp. Kram

Svar: Jag köpte ungefär 1hekto, så de var inte värst mycket :) köpte smågodis, sånt som jag brukade gilla förr. Nä jag har alltid haft en enorm kontroll på mig själv, skulle aldrig klara att hetsa, brukar hålla mig till en kontrollerad mängd, dessutom köpte jag så pass lite så att jag visste att det bara skulle räcka tills ikväll, har jag kvar kan det bli svårare att låta bli..Kram!
Nellie

2014-03-21 @ 22:14:20
Postat av: Elisabeth

Bara en fråga.du blir inte att hetsa om du börjar äta sånnt då?

2014-03-21 @ 22:19:30
Postat av: Elisabeth

Va bra.du e jätteduktig...jag vill inte,men det är hets,och spy om jag släpper kontroll..spelar ingen roll om jg har kontroll lr inte,jg har inget val ibland..nä vi grejar detta,fast har fattat,att detta får jg jobba med hela livet :-(

Svar: Ja, jag känner precis likadant. Tänker konstant på att hålla kontrollen och är rädd att "äta för mycket". Känns som att jag aldrig mer kommer få en avslappnad syn på mat igen! :( Har du någon blogg förresten? Eller kanske instagram? :) kram
Nellie

2014-03-21 @ 22:33:11
Postat av: Elisabeth

Nä jag har inte det.inte ens fb.svårt att förklara,men jg blir att må dåligt av det där..jg missbrukar allt ju.håller på att försöka lägga av att träna så mycket nu,har tränat på gym stenhårt i flera år,tills jg började må skit,det kändes inte lustfylld längre,jg hadde tvingat mig så lång tid,å jg är helt slut.då kom ju den här skiten med maten tillbaks igen!! Så nu går jag timslånga promenader,faller ibland,hetsar,o spyr..har gått upp 3 kilo i vikt,å kämpar med att försöka äta som vanligt folk..jg fattar inte varför jg måste göra allt så sjukt jämt..ingenting kan jg göra normalt..jg e fedd upp på det..jg fattar det verkligen inte! Måste vara född utan den där lagom genen :-) jaja det löser sig

Svar: Jag är precis likadan som det du beskriver. Kan heller aldrig göra någonting "lagom", antingen är jag off eller jävligt on. Allting drar jag till sin spets och det är väldigt frustrerande. Har alltid en tanke om att allting måste vara perfekt, annars kan det lika gärna kvitta. Blir arg på mig själv om jag bara gör något lite halvbra, det existerar inte i min värld. Har blivit ännu värre i det här beteendet sen ätstörningen kom in i bilden. Går någonting dåligt tar jag direkt ut det på maten, då genom att svälta mig igen. Vill klara mig så länge som möjligt utan att äta osv, har dessutom börjat bli triggad av saker och ting på ett helt annat sätt mot förut, när jag svälte mig som värst brydde jag mig aldrig om så kallade "triggers" medan jag nu suger åt mig som en svamp av allt möjligt jag hittar. Blir förbannad på mig själv som bara går åt fel håll hela tiden, att jag inte kan göra någonting normalt och rätt för en gångs skull :(Jag tror på dig och jag tror att vi båda kommer klara oss igenom det här så småningom, men de kan nog vara så att det kan ta lite tid
Kram!!
Nellie

2014-03-21 @ 23:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: