Bitterfroken

Vad har jag för framtid?

Som vanligt (måste jag ju få lov att säga) oroar jag mig för framtiden. Min läkare har sagt att jag kommer vara sjukskriven tills jag blir frisk. Ordet frisk låter i mina öron väldigt otäckt och skrämmande just nu. Jag har liksom svårt att visualisera den där bilden av mig som frisk, normalviktig och utan en sjuk tanke på mat. Går det ens? Jag vet att jag går händelserna i förväg, jag vet det.. Jag vet att jag inte kommer bli frisk på en dag, ändå har jag så svårt att ta en dag i taget. Jag går omkring och stressar upp mig för den där dagen jag är så kallat frisk. När jag ska börja jobba igen, vem kommer ens vilja anställa mig för det första? Som det ser ut i nuläget har jag en fast tjänst men ingen fast placering (efter augusti). Det jag VET är att jag inte vill fortsätta jobba där jag är nu, det stället påminner mig för mycket om min sjukdom. Kanske just för att arbetsplatsen är ny för mig och för att situationen är som den är samt att mitt mående blev kraftigt försämrat under tiden där. Jag hann aldrig komma in i jobbet, hann aldrig känna mig trygg.
Jag är rädd att jag kommer bli arbetslös, jag har svårt att tro att någon vill anställa någon med anorexi samt depression?! När det finns bättre alternativ tror jag knappast jag blir val nummer ett. 
Jag vet att jag inte borde tänka såhär, men det går liksom inte att undvika och det gör mig så orolig och bara den saken gör att jag blir ännu mer rädd för att bli frisk samtidigt som jag givetvis inte vill något hellre..

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag förstår hur du känner, brukar själv ha dessa tankar snurrande i huvudet och det är oerhört stressande. Jag har ingen diagnos, men jag har en ätstörning då mitt förhållningssätt till mat/träning inte är som det borde vara.
Har du något drömyrke, någonting du känner att du verkligen skulle vilja arbeta med? Eller kanske vill du ge dig ut på en resa och se dig om i världen? Något sådant kanske kan va som en liten sporre att kämpa för och se fram emot när du mår bättre? Gör en lista på allt som du känner att "åh det här skulle jag vilja göra/se/uppleva", det kan ju vara vad som helst. Men det är ibland skönt att ha saker att se fram emot, för när man väl nått dit blir det ju som en belöning. Kämpa på tjejen!! KRAM

2014-03-23 @ 19:55:55
Postat av: Maja

Jag är egentligen fel människa att säga det här - men det hjälper inte att oroa sig. Jag tror säkert att du kan få ett jobb någon annanstans & tror knappast att det spelar någon roll att du varit sjuk. Visar du att du är driven & framåt skulle de säkert anställa dig.
Massa kramar! <3

2014-03-24 @ 17:34:38
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: