Bitterfroken

Verkliga drömmar

Inatt hade jag en dröm som kundes helt otroligt verklig, det var inte ens direkt några konstigheter i den som de annars kan vara i drömmar. 
Jag drömde att jag var gravid, men pappan till barnet fanns inte med i bilden, oklart varför. Hade i alla fall nått bf och jag var så jäkla rädd, då främst för smärtan och att jag inte skulle klara av den. Jag hade bestämt mig för att ta EDA så fort det var möjligt. Var inne på BB, här hade jag inte fått några värkar än och gick mest och väntade på att det skulle komma igång med hjärtat i halsgropen. Fick kläder att byta om till och en säng att tillbringa min tid fram tills det var dags. Fick läggas in trots att det inte kommit igång eftersom det var väldigt lugnt på förlossningen. Jag gick omkring i korridoren, tittade på magen, kände mig så fin fast jag var fortsatt rädd. Det kom in en tjej med väldiga värkar som fick rummet precis bredvid mitt. En barnmorska kom in till mig och sa att jag fick byta rum för att slippa alla ljud. Jag sa att det var helt okej och hoppades att det inte innebar extra arbete för dem.
Låg sedan i sängen och var orolig för att bäbisen hade inte blivit fixerad eftersom jag ansåg att magen inte sjunkit ner, fick för mig att bäbisen inte låg åt rätt håll och var orolig för att behöva föda i säte, sa då att jag hellre blev snittad. Det var då jag kände bäbisens fot väldigt tydligt under revbenen. Åh den kärleken jag kände då, den strömmade genom hela kroppen. Hann aldrig få några värkar i drömmen och hann därmed inte få min bäbis, men gud vad verkligt det kändes, helt sjukt!
 
Har ni drömt något, vaknat på morgonen och trott det nästan var sant?

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej du vackra.har du nånsin varit gravid?tänkte kanske gjort en abort lr så? Eftersom du drömde så,hadde sjv sånna drömmar då jg gjorde en abort..
Sen undrar jg om du blevat missbrukad av nån släkting? Förstår isåfall vart din kroppsuppfattning kommer från.tycker du det är jobbigt att svara så förstår jg.jag hejar på dig.va rädd om dig

Svar: Hej :) nej, jag har aldrig varit gravid, dock troligt missfall när jag var yngre (inte fastställt men de är en misstanke).Det har hänt lite saker ja som gjort att jag hatar mig själv och är livrädd för sex och relationer, dock ej med någon släkting.
Kram!
Nellie

2014-03-18 @ 17:10:20
Postat av: Elisabeth

Okej.jag har sjv upplevd saker som gjort att jg åxå har haft svårt med mig sjv,å min kropp.och man kommer hela livet att få jobba med sig sjv o sina tankar,men det går,fast man kommer aldrig bli som du säger normal.jag brukar säga att som en människa som har upplevd saker som vi,och som medvetet får jobba på oss själva som andra inte behöver,så är vi,o kommer alltid att ha en helt annan förståelse,för saker,vilket oftast blir en tillgång,när vi e genom det värsta:-) Kram

Svar: Hemskt att man ska behöva uppleva otäcka saker :( jag har länge lyckats förtränga det här, men ju sämre jag mår desto mer kommer de fram och jag mår sämre på grund av det med. Vidrigt! Kram
Nellie

2014-03-18 @ 18:45:37
Postat av: Elisabeth

...skitviktigt skulle det stå :-S
Telefonen skriver egna ord ibland :-)

Svar: Haha ja, roligt vad telefonen kan ändra till ibland :PJa jag hoppas de kommer kännas bra, nu känns de mest pressat. Svårt att veta vad man ska säga :P
Nellie

2014-03-18 @ 19:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: